Obchodníka nemůže dělat každý. Tato profese vyžaduje určitou dávku odvahy a vytrvalosti. Někdo se jako obchodník narodil, vždy je ale na čem pracovat. Chcete se stát úspěšným obchodníkem? Povíme vám, jaké vlastnosti by měl dobrý obchodník mít. 

1. Vytrvalost 

Pokud obchodník není vytrvalý, nemůže uspět. Tato práce rozhodně není pro každého, protože veškerý svůj čas věnujete přípravě a následným schůzkám, na kterých se snažíte druhou stranu přesvědčit. Ne vždy to ale vyjde. Když máte rozjednaných několik obchodů, z nichž nakonec dopadne pouze malá část, může to být demotivující. Vytrvalost je ale ta nejdůležitější vlastnost, která odděluje zrna od plev. 

2. Empatie 

Nesnažte se prodat za každou cenu. Obchodníci, kteří se snaží ostatním pod tlakem něco prodat, to daleko nedotáhnou. Pokud chcete uspět, vžijte se do role svých klientů. Snažte se pochopit jejich potřeby a na základě toho jim nabídněte pouze to, co jim opravdu pomůže. Při prodeji se zaměřujte na benefity, které koupí získají a dejte jim najevo svůj opravdový zájem. Věřte, že i kdyby to nakonec nedopadlo, druhá strana to ocení a bude vám vděčná.

3. Komunikativnost 

Práce obchodníka obnáší každodenní setkávání a komunikování s lidmi. Pokud se neradi pohybujete ve společnosti, jste stydliví a introvertní, tato práce vás zřejmě bavit nebude. Dobrý obchodník je otevřený a komunikativní, lidé se v jeho společnosti cítí velmi dobře a rychle si získá jejich důvěru. Setkávání s lidmi ho nabíjí a srší z něj dobrá energie. 

4. Předvídavost 

Mezi vlastnosti obchodníka rozhodně patří předvídavost a schopnost přizpůsobit se. Měl by umět rychle pracovat s čísly a spočítat si, co se firmě či klientovi vyplatí. Člověk nikdy neví, jak se schůzka vyvrbí, proto je potřeba předvídat a být o pár kroků napřed. Taktiky a způsoby obchodování se s dobou neustále mění, proto by měl úspěšný obchodník zůstat v obraze. Zájem o novinky a trendy v oboru mu pomůže oslovit klienty zase jiným neotřelým způsobem, který může fungovat.  

5. Asertivita 

Asertivita je zlatou střední cestou během vyjednávání. Dokážete tím dát důraz na váš argument, zároveň ale zůstat v hranicích slušnosti. Díky tomuto přístupu si prosadíte svůj názor a prodáte toho víc. Zároveň poznáte, kdo to s vámi opravdu myslí vážně a kdo ve skutečnosti nemá zájem. Nemusíte chodit kolem horké kaše a ztrácet čas s někým, kdo si od vás stejně nic nekoupí. 

6. Iniciativa 

Jak se stát úspěšným obchodníkem? Zajímejte se, buďte kreativní a pracujte sami na sobě. Nespokojte se pouze s tím, co jste se na začátku dozvěděli a naučili. Zkoušejte nové způsoby, využijte moderní technologie, které vám pomůžou oslovit zákazníka zase trochu jinak. Vzdělávejte se a zapracujte na rétorice, aby byla vaše prezentace co nejlepší. V neposlední řadě se zajímejte o svého klienta a ukažte mu, že je vaším cílem mu skutečně pomoct. 

7. Sebevědomí 

Úspěšný obchodník je sebevědomý. Nervózní člověk, který si nevěří, určitě nikoho nepřesvědčí. Buďte odvážní, ambiciózní a nebojte se riskovat. Někdo se pro tuto profesi narodil a získá si důvěru lidí okamžitě. Někdo musí pracovat sám na sobě, aby svou sebedůvěru zvýšil a uměl se prodat. Každý ale někdy zažívá chvíle, kdy si nevěří – důležité je nezůstat v těchto momentech příliš dlouho. 

Jak být tedy dobrý obchodník? 

Zapracujte na těchto věcech a určitě uvidíte zlepšení. Pokud se chcete v tomto oboru dozvědět ještě víc, poslechněte si rozhovor s Petrem Bernadičem, který pomáhá obchodníkům uzavírat obchody a zbavit se strachu z neúspěchu. Raději čtete? Přečtěte si náš článek, ve kterém vám dáme 6 tipů, jak nevyhořet

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More