Jen idiot by neblogoval! To jsou slova jednoho z největších odborníků v oblasti busssinesu, Toma Peterse. Psaní blogu může zpočátku působit děsivě a jeho samotné založení vás může dokonce zastrašit nadobro. To by ale byla obrovská chyba, protože blogovat dnes zvládne opravdu každý ­– i vaše babička. Jak začít psát blog, a hlavně proč?

Proč psát blog?

Pokud jste podnikatel, nebo živnostník, pravděpodobně už máte nějaký svůj web. Tím, že na něj přidáte blog můžete zadarmo zvýšit svoji návštěvnost. Podle výzkumu společnosti HubSpot mají firmy s vlastním blogem o 55 % více návštěvníků webu. Jaké jsou tedy hlavní výhody psaní blogu?

  • upoutáte na sebe pozornost potenciálních zákazníků
  • zajistíte si lepší pozici ve vyhledávačích
  • vybudujete si důvěru zákazníků
  •  získáte prostor pro propagaci svojí značky zdarma

Přečtěte si: Co je content marketing a proč byste ho měli dělat i vy?

Kde psát blog?

Máte web? Tak blog publikujte tam. To, že je blog největším zdrojem organické návštěvnosti, už jsme zmínili výše. Pro firemní blog tedy není lepšího místa než na firemní stránce. Téměř všechny redakční systémy nabízí možnost rozšíření o blogovou sekci. Máte-li svého webmastera, zeptejte se jeho.

TIP: Nejlepší a pravděpodobně nejrozšířenější platformou pro založení blogu je Wordpress. Kromě toho, že je zdarma, vám nabízí takřka neomezené možnosti ve volbě designu, volitelnou instalaci pluginů a možnost monetizace bez omezení.

Pro koho blog píšete?

Než s blogem začnete, musíte si udělat jasno v tom, na koho chcete svými články cílit. Jaká je vaše klientela? Co potřebují vaši zákazníci vědět? Nikdo nechce číst rozsáhlou samochválu na vaši firmu. Zjistěte, co vaše zákazníky opravdu zajímá, a co byste na jejich místě chtěli číst. S tím vám může pomoct samostatný výzkum, ale i důkladná analýza dostupných dat.

TIP: Budujte si kontakty – Není důležité, co umíte, ale koho znáte.

Přidejte trochu originality

Dejte svému blogu vlastní tvář, a hlavně nic nekopírujte! Vybudujte si vlastní styl a promítněte do svých článků ducha vaší firmy. Autenticita je při psaní blogu základní kámen. Proč by si vaši čtenáři měli v záplavě možností vybrat právě vás? Dejte svému blogu přidanou hodnotu.

Publikujte pravidelně

Toto je zlaté pravidlo blogování. Nikdo nebude navštěvovat mrtvý blog. Pokud své příspěvky budete přidávat pravidelně, návštěvníci si na to snadněji zvyknou a budou váš web potom sami vyhledávat. Rozšíříte tak svoji komunitu. Navíc si tak pomůžete k lepším pozicím ve vyhledávačích.

Připravte se dopředu

S pravidelným publikováním úzce souvisí další důležitá zásada. Chcete-li začít psát blog, měli byste mít v zásobě více než jeden článek.  Předejdete tak tomu, že budete téma vymýšlet na poslední chvíli, abyste publikovali včas.

Bez propagace to nemá smysl

To, že jste vymysleli, napsali a publikovali skvělý článek je moc hezké, tleskáme. Ale pokud na něj nikdo nenarazí, budete z něj mít tak maximálně… dobrý pocit. Sdílejte svůj článek na sociálních sítích a upozorněte na něj v newsletteru.

Přečtěte si: Influenceři – must have, nebo zbytečný trend?

Pár tipů na konec

1.  Titulek musí zaujmout, ale také být dohledatelný – používejte klíčová slova, otázky a číslovky.

2.  Blog nemá být prodejní – příspěvky mají v první řadě pomoct vašim zákazníkům a ukázat, že v tom, co děláte jste jedničky.

3.  Rozbijte text – text by měl být snadno čitelný a přehledný, zaujměte čtenáře tím, že přidáte obrázky, vlastní grafiku, audio nebo video obsah.

Líbil se vám článek? Sledujte nás na Facebooku a LinkedInu a dostaňte se tak k dalším zajímavým tipům a novinkám!

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More