Víte, jaké jsou dva základní předpoklady pro vaše dlouhodobé a úspěšné podnikání? Měli byste. Podnikání, do kterého se pouštíte, by vás mělo bavit a zároveň musí přinášet zisk. Pokud jeden z těchto pilířů není stabilní, pak to znamená, že váš podnikatelský záměr je pouze plánovaným přechodem k nějaké další kariérní fázi nebo nezamýšlenou katastrofou.
Pokud uvedené základní dva předpoklady můžete ze svého checklistu s klidným svědomím odškrtnout jako naplněné, zkontrolujte další podmínky. K těm patří přirozený talent pro obor,
ve kterém podnikáte, dobré zacílení na díru na trhu a ochota zákazníků zaplatit vám za službu či produkt. Nástavbu promyšleného podnikatelského záměru představuje jeho propagace.
Životaschopnost projektu není samozřejmostí, tak jak se mění svět kolem nás, vždycky budete potřebovat inspiraci zvenčí. V následujících odstavcích se podíváme na čtyři školení, se kterými můžete pravidelně „aktualizovat“ své podnikání.
Ivo Toman a vnitřní motivace
Ivo Tomana lze označit za matadora osobního rozvoje. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, tak je to člověk, který se v osobním i pracovním životě popral s vrozeným zdravotním handicapem, naučenými stereotypy vlastního myšlení a zároveň se od milionového krachu své první firmy posunul k několika výdělečným projektům.
Jeho knihy a přednášky pracují s jednoduchými pravidly, která se na první pohled mohou zdát sobecká a bezohledná k okolí. A není to pouze dojem. Tomanova sdělení představují pro podnikatele tu část myšlení, která stojí nohama pevně na zemi a poukazuje na zvířecí instinkty potřebné pro přežití.
Zprofanovaným tématem Tomana je takzvaná vnitřní motivace, kterou buď máte, nebo ne. Pokud ke své práci potřebujete opakované vnější postrkování a lákání ke snaze o výsledek, pak podle Tomana patříte k 95 % populace, která je závislá na vnější motivaci, a proto nikdy neuspěje. V souvislosti s tím se také ohrazuje proti New Age filozofii zastoupené například knihou „Tajemství“. Pokud něco nemáte, tak si to nemůžete ani „přivolat“, taková věc se totiž zjevně míjí s důsledky vašeho jednání.
GrowJOB a konec prokrastinace
Také počátky vzdělávacího institutu GrowJOB se opírají o zásadní událost v osobním životě zakladatele Petra Ludwiga. Společným znakem komunikace GrowJOBu a Ivo Tomana je jednoduchost sdělení, základ v psychologii a sbírání poznatků z široké základny dostupného know-how.
Způsob naplnění poslání GrowJOB institutu i rétorika se ale od té Tomanovy výrazně odlišují. Na pořádaných konferencích nebo workshopech se budete cítit jako v „novodobé škole“ nebo laboratoři, kde společně s ostatními účastníky studujete motivaci chování lidí a snažíte se zefektivnit vlastní cestu k dosažení osobního štěstí.
Kdybychom Tomanovy přednášky přirovnali k poznávání „instinktu zabijáka“, pak by spolupráce s GrowJOBem byl trénink „společenských aktivistů“. Ovšem pozor, zvolené nadsázky rozhodně nemají snižovat vysokou přidanou hodnotu jednoho nebo druhého přístupu. Podnikatel potřebuje pochopit obojí. Umět se prát se světem, ale také získat návod pro zvládnutí prokrastinace (zjednodušeně odkládání povinností a úkolů). Právě zpracování tématu prokrastinace uvedlo GrowJOB do povědomí širší veřejnosti, celkový dnešní záběr ale skrývá mnohem víc.
Konference Lovebrand a značková láska
Konference Lovebrand se objevily v pestré přehlídce aktivit GrowJOBu. Jedná se o setkání podnikatelů, marketérů, influencerů a dalších osob, které spojuje záměr budovat nebo měnit značky na firmy, které si získají trvalou pozornost, podporu a důvěru zákazníků i zaměstnanců.
Přirovnat takový cíl ke sluníčkaření by byla chyba. Na konferenci se prezentuje jedna ze zásadních cest moderního rozvoje podnikání, je to promyšlená a velmi sofistikovaná metoda, spojená s networkingem. Pokud cítíte, že vám ujíždí vlak, přestáváte rozumět svým zákazníkům nebo se vám nedaří udržet pracovní zainteresovanost zaměstnanců, pak u Lovebrandu najdete inspiraci. Videozáznamy z proběhlých konferencí jsou aktuálně k dispozici na webu GrowJOBu.
Inizio akademie a vzpoura proti markeťákům
Posledním tipem na vzdělání pro střední a menší podnikatele a firmy je Inizio akademie, která se mimo jiné zaměřuje na výkon on-line reklamy. Inizio je mladá firma z Českých Budějovic a její zakladatel používá celkem neotřelý způsob komunikace, ve kterém kritizuje přístup marketingových specialistů.
Když provedete interakci s jejich obsahem (vřele doporučuji zaregistrovat svůj e-mail k odběru newsletteru) dostanete obrovské množství kampaní a začnou vás intenzivně pronásledovat re-marketingová sdělení. Proč to chtít? Protože si díky tomu můžete vyzkoušet pozici zákazníka, kterého se někdo opravdu snaží nalákat ke spolupráci. Potom není nic snazšího, než porovnat vlastní iniciativu a udělat potřebné kroky ke změně.
Závěrem
Podnikání není hračka, vyžaduje všestrannost a rozhled. Každé školení nebo konference vám poskytne prostor k výměně zkušeností a získání nových nápadů. Napadlo vás někdy využít pro marketingové účely třeba spolupráci s influencerem? Jsou Influenceři užiteční nebo naprosto zbyteční?