Připravujete vlastní projekt, máte podnikatelský nápad a potřebujete finance k jeho realizaci. Uzavřít spojenectví s investorem však může znamenat víc než jen získat peníze. Někteří z nich chtějí podpořit nové nadějné talenty, jiní jsou rádi vtažení do centra dění. Jak jednat s investorem, když mezi vámi leží věková propast?

Jak se připravit na schůzku s investorem?

Když je setkání s investorem nebo jeho zástupcem domluvené, zaměřte se na tři základní cíle přípravy. 

  1. Zaprvé si vyhledejte informace o protistraně. S kým se máte setkat? Jaké projekty už financoval? Existují nějaké rozhovory s vaším investorem v médiích? Co je pro něj v životě důležité? 
  2. Zadruhé si utřiďte podklady pro prezentaci svého nápadu a sepište si i všechna rizika a nedostatky v plánu k dobytí trhu. Ještě před schůzkou najděte někoho nezaujatého a vyzkoušejte na něm svou argumentaci. 
  3. Zatřetí zvolte správné oblečení. Nesnažte se přitom vypadat jako někdo jiný, ale držte se přinejmenším pravidel smart casual dress codu.

Jak si získat investora?

Dostat investora na svou stranu a přesvědčit ho, aby vám svěřil své peníze, je stejné jako prodat cokoli jiného. Chce to osobní zapojení a fakta, která zvládnete dobře vysvětlit. Ukažte tedy, že máte k financovanému projektu vztah a upřímný zájem o jeho životaschopnost. Zároveň podložte jeho smysl relevantními údaji z analýz nebo průzkumu trhu. Můžete otevřeně mluvit i o vizích do budoucna a aktuálních problémech. Pokud dokážete, že umíte přiznat chyby a hledat k nim řešení, získáte plusové body.

Co mohou mladší ročníky investorům nabídnout?

Hlavní devízou mladých nadšenců jsou ambice a energie k formování světa kolem sebe. Při jednání s investorem však hledejte balanc mezi nasloucháním a mluvením. Ostřílení businessmani milují dravost a zápal mileniálů, potřebují k tomu ale vidět i schopnost koncentrovat se, přijmout konstruktivní kritiku a pracovat s nabízenými zkušenostmi starších mentorů.

Měli byste pro investora měnit svůj věk?

K tomu, abyste získali finanční injekci, nemusíte měnit svůj věk. Smiřte se s tím, že je možné, že hledání investora bude znamenat více schůzek a prezentací, než najdete tu správnou protistranu. Otázka změny věku je stejné povahy jako možnost poupravit informace o velikosti firmy nebo nafouknout potenciální dosah produktu či služby u cílových spotřebitelů.

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More