pracovní tým

Dnes už lidé nezůstávají v jedné práci desítky let nebo dokonce celý život, jako tomu bylo dřív. Moc dobře si totiž uvědomují, že možností je mnoho a najít práci, ve které budou šťastní, může pár let trvat. Především u firem plných mladých lidí je fluktuace vysoká, neboť se hledají a sbírají zkušenosti z různých oborů. Najít toho správného zaměstnance není lehké a udržet si ho je ještě těžší, s těmito tipy to pro vás ale bude mnohem jednodušší. 

Vybírejte pečlivě 

Když nabíráte do týmu nové zaměstnance, ujasněte si, koho vlastně chcete. Myslete na to především u popisu pozice, aby oslovil ty správné lidi. Pokládejte všem kandidátům stejné otázky a vybírejte osobnosti, které se hodí do vašeho týmu. Skvělé jsou osobnostní testy, které kandidát vyplní a vy díky tomu víte, jaký ten člověk je. Dokážete předpovědět, zda se k vám bude hodit nebo ne. Výběrem těch správných zaměstnanců snížíte fluktuaci ve vaší firmě.  

Tip: Možná by vás mohlo zajímat, jak poznat kvalitního zaměstnance

Pracovní prostředí je důležitější, než si myslíte 

V práci trávíte třetinu svého času a asi ho nechcete prosedět v nehezkých kancelářích vedle lidí, kteří vám lezou na nervy. Zajistěte prostředí, ve kterém se budou vaši zaměstnanci cítit příjemně a bezpečně. Vytvořte prostor, kde se může každý vyjádřit. Budujte vztahy a pořádejte teambuildingy, na kterých se lépe poznáte. Přečtěte si, jak uspořádat nezapomenutelný teambuilding, který váš tým stmelí. 

Rozvíjejte, školte a vzdělávejte sebe i své zaměstnance 

Chcete si své zaměstnance udržet? Nabídněte jim osobní i kariérní růst. Pravidelné vzdělávání a školení zaměstnanců zlepší jejich schopnosti. Díky tomu budou výkonnější, což je výhoda i pro vás. Neutečou vám, protože mají možnost se učit novým věcem, zlepšovat se a posouvat se.  

Martin Pavlík ve své knize Evoluce podnikání říká: „Pokud chcete, aby vaši lidé podávali skvělý výkon, musíte jim poskytnout trénink a vzdělání v dovednostech, které k tomu potřebují. Učili jsme se ve škole, v zájmových kroužcích, ve sportovních týmech. A všechny vědomosti a dovednosti, které máme, jsme získali tím, že jsme dělali nějakou činnost, učili jsme se teorii, a tu potom aplikovali při zkoušení, naráželi jsme na problémy, a ty jsme řešili. Stejné by to mělo být v byznysu, ve firmě i v týmu.“  

Výzva boří stereotyp 

Spokojenost zaměstnanců můžete zvýšit i tím, že vymyslíte nějakou výzvu. Mnoho lidí výzvy miluje, protože je to oživení každodenního stereotypu. Berte to jako způsob, jak motivovat své zaměstnance. U některých lidí to je totiž ta nejefektivnější možnost, jak jednoduše zvýšit jejich výkonnost.  

Tip: Podívejte se na další tipy, jak na motivaci zaměstnanců.  

Chvála nesmrdí 

Dávejte svým zaměstnancům pravidelně zpětnou vazbu. Hodnocení zaměstnanců je pro mnoho lidí nepříjemná věc, ale je rozhodně nezbytná. Jak mají vaši zaměstnanci vědět, zda svou práci odvádí dobře? Pokud máte v týmu lidi, kteří se chtějí posouvat, vyhráli jste. Je potřeba to ale podpořit a jednou za čas si sednout, vyzdvihnout jejich přednosti a pochválit je za skvělý výkon. Stejně tak je důležité upřímně zhodnotit v čem to pokulhává a jakým způsobem to zlepšit. Vymyslete systém odměňování zaměstnanců, kteří se zlepšují nebo mají skvělé výsledky. 

Upřímná komunikace je základ spokojenosti 

Mluvte se svými zaměstnanci o všem na rovinu. Rozhodně si vzájemně nic nenalhávejte a vše uveďte na pravou míru. Komunikujte otevřeně a upřímně, a to vyžadujte i od druhých. Ujistěte se, že jste se pochopili a víte, o čem je řeč. Komunikace je to nejdůležitější a musí ve vaší firmě perfektně fungovat. Zajímejte se o své zaměstnance a dejte jim najevo, že se nemusí bát říct svůj názor nebo nesouhlas. 

Není ztráta jako ztráta 

Někdy je výpověď zaměstnance vlastně tím nejideálnějším řešením. Ne vždy nastane situace, kdy vás bude odchod zaměstnance mrzet. Někdy se ho možná nebudete moct dočkat, a to z vás rozhodně nedělá špatného šéfa. Člověk dělá chyby a důležité je se z nich poučit a situaci napravit. Buďte rádi, že jste se nekvalitních zaměstnanců zbavili co nejdříve. A pokud jste z toho nesví, možná vám do budoucna pomůže náš článek, jak vyhodit zaměstnance a nebýt za zrůdu

Péče o zaměstnance pro vás teď bude mnohem jednodušší. Držíme vám palce, ať je vaše firma plná skvělých a spokojených lidí. Chcete svoje podnikání rozšířit? Doporučujeme vám knihu Evoluce podnikání, ve které vám spoluautoři Martin Pavlík a Jan Skovajsa představí další skvělé tipy, díky kterým vaše firma poroste.  

Autor

Aneta

administrator

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Podobné články