Ať už váš podnik čítá deset nebo tisíc hlav, od dvou hlav výše musíte řešit i interní komunikaci. Jak to bude vypadat v praxi, to už se odvíjí od velikosti vaší firmy, od její struktury a od problémů, které vám případné zanedbání téhle oblasti může přinést. Popořadě:

  • Větší firma s komplexnější strukturou vyžaduje komplexnější interní komunikaci. Jinými slovy, co si dva řeknou nad šálkem kávy, musíte mezi tisíc lidí na pěti pobočkách ve dvou státech roznést jiným, organizovanějším způsobem – třeba firemním časopisem.
  • V open space často stačí zvýšit hlas. Dva kolegové na home office se budou potýkat s většími komunikačnímu překážkami.
  • Problém, který z nekomunikace vznikne (nikoli rozpočet, který máte), rozhoduje o tom, jak moc potřebujete komunikovat. Pokud zaměstnáváte drahé a těžko sehnatelné specialisty a přijdete o ně, čelíte mnohem větší ztrátě, než pokud odejde ne moc spolehlivá uklízečka.

My se koukneme na řešení, která jsou vhodná hlavně pro menší a střední podniky, kde se pohybuje jenom pár lidí.

Cíle interní komunikace

Než se dostaneme ke konkrétním řešením, pojďme si nejdříve stručně popsat, co má vlastně interní komunikace řešit.

  1. Všichni musí chápat firemní cíle. Táhněte za jeden provaz.
  2. Všichni musí být pyšní na svou firmu. Ušetřete za marketing.
  3. Všichni musí být spokojení. Snižte fluktuaci.
  4. Všichni musí vědět, co kdy a proč mají dělat. Šiřte informace.

Co z toho je platné i pro malé a střední podniky? Všechno. Způsob, jak takovéto cíle naplňovat, je pro ně ale jedinečný.

Nástroje interní komunikace

Jako malý nebo střední podnik:

Nemusíte mít firemní časopis. Nemusíte pořádat velkolepé teambuildingy. Nemusíte spravovat čtyři různé sociální sítě. Nemusíte mít HR specialistu. Nemusíte najmout externí firmu, aby za vás komunikovala.

A dobré zprávy – pravděpodobně nemusíte mít ani rozpočet. Jenom si najděte trochu času a myslete na čtyři cíle, které jsme vypsali výše. Interní komunikaci pro svou firmu si tak zajistíte sami s trochou pomoci ze světa technologií.

Použijte newsletter. Nebo prostě pošlete e-mail

Newsletter je trochu organizovanější forma e-mailu, a pokud se ve firmě všichni znáte, obyčejný e-mail udělá své. Zapomeňte ale na tu hromadu e-mailů, které už si posíláte, a které se týkají klienta A, úkolu B nebo problému C. Najděte si alespoň jednou za dva týdny čas na e-mail, který:

  • shrne, co děláte jako firma a proč to děláte
  • ocení dobrou práci
  • vytyčí nové střednědobé cíle
  • podpoří týmového ducha

Uspořádejte společnou snídani

Nemusí to být teambuilding, stačí dobrá káva a koláč. Pokud se všichni nescházíte na pravidelném meetingu nebo nemáte jinou příležitost, kde si společně promluvit, zkuste třeba jednu společnou snídani za měsíc.

  • nemluvte o plánech na víkend, ale o pracovních plánech
  • vyslechněte všechny nápady bez ohledu na hierarchii
  • řešte problémy, které s prací souvisí
  • ze všeho, co zjistíte, vyvoďte konkrétní kroky

Spravujte informace na jednom místě

I když jste jenom dva. Při zadání úkolu písemnou formou s jasně stanoveným termínem nejde o důvěru nebo nedůvěru. Informace na papírku, v e-mailu nebo dokonce jenom v hlavách zúčastněných zkrátka mizí. Použijte tedy jednotný nástroj, kde bude jasné zadání, jasný deadline, jasně přiřazený řešitel. Předejdete tak nejenom mrzutostem s nesplněnými úkoly, ale i zhoršování vztahu mezi jednotlivými členy týmu.

Vyzkoušet můžete například nástroj Lamael, přečíst si můžete i článek o interní komunikaci přímo v Lamaelu.

Chcete víc inspirace? Koukněte se na náš článek o týmové spolupráci.

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More